החברות האהובות והמוערכות - 2019

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

MAGIC&LOGIC מדד TACK לחוסן התדמיתי של חברות מובילות בישראל

מדד החוסן התדמיתי מתפרסם זו השנה השלישית ברציפות. המחקר ממפה את החברות האהובות והמוערכות בישראל והתבצע על ידי TACK אסטרטגיות צמיחה בפברואר 2019, מפורסם לראשונה במנהלי שיווק מצייצים.

בסקר הוצגו שאלות נעזרות למדגם של 503 מרואיינים המייצגים את הציבור הישראלי דובר העברית.

הסקר כלל 71 חברות, המרואיינים התבקשו לציין ולדרג כל חברה בפני עצמה:

MAGIC

  • עד כמה החברה אהובה?
  • עד כמה אכפת לחברה מלקוחותיה?

LOGIC

  • עד כמה אתה מעריך את החברה?
  • עד כמה משתלם להיות לקוח של החברה?

הגדרנו חברות בציר ה-MAGIC כחברות שפונות ללב הצרכן, ומשקיעות במערכת היחסים עם לקוחותיהן. הגדרנו חברות שפועלות בחכמה עסקית מול לקוחותיהן כ-LOGIC. חברות אלו פונות לשכל של הצרכן שמבין שמשתלם לרכוש ממוצריהן.

הניסיון שלנו מוכיח כי שילוב מדויק בין ציר ה-MAGIC הרגשי לציר ה-LOGIC הפונקציונאלי מאפשר לארגונים להצליח ולשגשג לאורך זמן.

תובנות עיקריות ממדד החוסן התדמיתי 2019

  • רוב המותגים בישראל עדיין לא מייצרים חוויה מספיק חזקה של magic & logic בקרב הציבור ולמעשה חשופים עסקית.
  • הצרכן הישראלי ממשיך לייחס חשיבות רבה לשאלת המחיר, שמשפיעה מאד על הקשר הרגשי שלו עם המותגים השונים. בולטים במגמה רמי לוי וקופיקס כמותגי מחיר המובילים בקטגוריה שלהם. מנגד, כל חנויות הנוחות, הנתפסות כיקרות, "נענשות".
  • עוצמת המותג קוקה קולה נשמרת למרות טרנד הבריאות.
  • חברות כרטיסי האשראי, ובראשן ישראכרט, נמצאות בנקודת פתיחה טובה יחסית לתחרות החדשה מול הבנקים, לפחות בהיבט התדמיתי.
  • רשתות המזון, חברות המזון ובתי הקפה הם שלושת הענפים הבולטים במדד השנה באהדה ובהערכה של הציבור.
  • רשתות האופנה לא מצליחות לייצר בידול משמעותי בינן לבין עצמן.
  • חברות התקשורת עדיין לא מצליחות לייצר אהדה מחודשת למותגים השונים בענף.

13 המותגים המובילים של 2019

זו השנה השלישית ברציפות שבה מוביל מותג רמי לוי את מדד החוסן התדמיתי בפער גדול על פני 71 החברות המשתתפות בו, בכל הענפים.

לרשימת המובילים התווספו השנה שני מותגים חדשים במדד: ויסוצקי ואושר עד.

מטריצה MAGIC_LOGIC של החברות המובילות בישראל

לא קל לשמור על המובילות

שבעת המותגים עם הירידה הגדולה ביותר ביחס למדד 2018 (מבין אלו שנמדדו) ממוקמים גבוה יחסית, גם לאחר הירידה.

מותגים שנחלשו השנה

5 המותגים המשתפרים של השנה

הארץ, אסם-נסטלה, חוגלה-קימברלי, סנו ויוניליבר-תלמה הצליחו לשפר השנה את חוסנם התדמיתי יותר מכל המותגים האחרים שהשתתפו במדד 2018.

המותגים המשתפרים השנה

הציבור אוהב את המותגים שמאכילים אותו

רשתות המזון וחברות המזון מובילות את מדד החוסן התדמיתי. גם קטגוריית בתי הקפה במקום גבוה, אך היא לא נתפסת כמשתלמת באותה מידה שבה היא מצליחה לייצר אהדה.

מדד החוסן לפי קטגוריות

פערים גדולים בתדמית רשתות המזון השונות בענף

הצלחה מתמשכת למותג רמי לוי. גם אושר עד ושופרסל מצליחות להתרומם מעל החברות האחרות בקטגוריה.

אושר עד - העדפה בקרב לקוחות המגדירים עצמם "ימין" פוליטי.

טיב טעם - העדפה בקרב לקוחות המגדירים עצמם "שמאל" פוליטי.

רשתות מזון

תנובה ושטראוס מובילות את חברות המזון

טרה עדיין בפער מהתחרות למרות מאמצי השיווק הגדולים שהושקעו בשנים האחרונות.

תנובה ושטראוס – מותגים עם העדפה נשית.

טרה - העדפה בקרב לקוחות בגילאי 55+.

חברות מזון

הפער שבין מותג חזק להצלחה עסקית

למרות מצבה העסקי השנה, קופיקס ממשיכה להוביל את הקטגוריה בפער גדול מהתחרות.

רוב החברות בענף יותר אהובות מאשר מוערכות על ידי הלקוחות.

לנדוור וארקפה - העדפה בקרב לקוחות המגדירים עצמם "שמאל" פוליטי.

בתי קפה

חברות האופנה לא מצליחות לייצר בידול משמעותי

המשביר לצרכן ממשיך להוביל כשחקן מחיר, אך ללא החיבור הרגשי שקסטרו, זארה, פוקס ו-H&M מצליחות לייצר.

גולף ורנואר נשארות מאחור, בעיקר בתפיסת הכדאיות.

כל הקטגוריה מאופיינת בהעדפה נשית. פוקס בולטת במיוחד בהעדפה זו.

אופנה ובית

מכבי וכללית נהנות מיתרון הגודל אבל לא מייצרות ערך מבודל במותג

כיוון שרוב המשיבים במדגם הם לקוחות של אחת משתי קופות החולים הגדולות במדינה, הן נהנות מהטיה חיובית באהדה.

קופות חולים

"טעם החיים" מייצר ערך מותגי למרות טרנד הבריאות

קוקה קולה ממשיך להיות מותג חזק ומבודל, בפער עצום מיתר הענף, כולל מותגי מים ובירות.

קוקה קולה - העדפה של לקוחות בגילאי 18-34.

משקאות

כאן 11 מצטרף למדד החוסן כמותג מוביל במדיה

יחד עם זאת, הענף כולו ממוקם נמוך יחסית לקטגוריות האחרות.

רשת 13 ,כאן 11 והארץ - העדפה של לקוחות בגילאי 55+ ושל לקוחות המגדירים עצמם "שמאל" פוליטי.

ישראל היום - העדפה של לקוחות המגדירים עצמם "ימין" פוליטי.

קשת 12 - העדפה נשית.

מדיה

הבנקים צריכים להיערך לתחרות החדשה גם בהיבטי השיווק

בתוך קטגוריית הפיננסים המתהווה, כל חברות כרטיסי האשראי במדד ממוצבות טוב יותר מהבנקים הגדולים.

מזרחי טפחות - בקרב גילאי 18-34 יש העדפה פחותה למותג.

פיננסים

בזק ו-yes מובילות את הענף למרות השנה הקשה של הקבוצה

כל חברות הסלולר, כקטגוריה, סובלות מחוסן תדמיתי נמוך.

תקשורת

ענף במשבר תדמיתי

חנויות הנוחות נתפסות בציבור כיקרות וכתוצאה מכך זוכות לשיעורים נמוכים מאד של אהדה והערכה למותגים שלהן, שסוגרים כולם את מדד החוסן.

חנויות נוחות
רשימת התוצאות המלאה

דוחות נוספים: אפריל 2018, פברואר 2017

פברואר 2019