ייעוץ ארגוני - רוצים שינוי
ב- 2011 פירסמנו יחד עם פרופ' שטרן מאוניברסיטת North Western (Kellogg) בשיקגו, את הספר(ון) רוצים שינוי, שהתבסס על מחקר משווה של case studies ארגוניים על בסיסם התפתח מודל ניהול השינוי שלנו.
על קו הזינוק, לפני המרוץ...
המציאות היומיומית שאנו נתקלים בה בארגונים, יחד עם המחקרים האחרונים שלנו ב- TACK, מצביעים על הצורך של מנהלים במודל עדכני לניהול שינויים מורכבים בארגונים.
הניסיון להתגבר על אתגרי השינוי משותף לכולם, אך היכולת להתמודד עם אתגרים אלו בהצלחה משתנה מארגון לארגון. המודל המוצג בספר זה מתאר שלושה שלבים בניהול השינוי ומאבחן, על בסיס שלבים אלו, שישה סוגי ארגונים המתמודדים עם ניהול שינויים גדולים.
לצד המודל, ניתן להיעזר באפליקציית Change Types על-מנת לבחון איזה "טיפוס" הארגון שלכם וכיצד תוכלו לשפר את ניהול השינוי בו.
המודל שאנחנו מציעים מתייחס בעיקר לשינויים משמעותיים, בעלי עוצמת השפעה רחבה והשלכות מרובות על חיי היומיום בארגון, ומציע כלים יישומיים להעצמת היכולות הנדרשות - כל זאת על בסיס האבחון של סוג הארגון.
הבנה, תכנון, יישום
שלושה שלבים נחוצים לניהול חכם של שינויים מורכבים ומשמעותיים בארגון
שלב ההבנה
החלטה ברורה על הצורך בשינוי, יצירת הבנה משותפת של הפער בין המצב הרצוי למצוי, ומיקוד המענה הארגוני הנדרש לנוכח השינוי.
שלב התכנון
גיבוש הסכמות בנוגע לכלל הפעולות הנדרשות לצורך יישום השינוי הרצוי, כולל בחירת צוות מוביל מתאים, הגדרת מטרות ברורות לשינוי, המשאבים הנחוצים והגדרת אבני הדרך ומנגנוני הניהול והבקרה לשלבי היישום.
שלב היישום
יישום עקבי של תכנית השינוי תוך חתירה אל המטרות האסטרטגיות, ניטור התהליך והתמודדות מושכלת עם האתגרים המתעוררים תוך כדי הביצוע.
המודל נתמך באפליקציית Change Types של TACK.
6 טיפוסים של ארגונים בשינוי:
Too Busy to Stop
ארגון משימתי הממהר ליישם שינויים, ולעיתים אף עושה זאת בצורה טובה מאד. יחד עם זאת, פעמים רבות ימצא עצמו מגיב לשינויים באופן אינטואיטיבי וחסר מיקוד ולכן יפעל באופן שאינו יעיל ופרודוקטיבי מספיק.
Too Busy to Think
ארגון המדלג על בניית ההסכמות בנוגע למהות השינוי. חוסר ההשקעה בהבנת מהות השינוי שאותו יש להוביל וביצירת קונצנזוס לגביו עשוי לגרום לתכנון שינוי לא מדויק.
Too Busy to Act
ארגון זה יודע לנהל היטב את תהליכי ניתוח השוק, אך מתקשה ביצירת אינטגרציה של המידע וחסר את הכלים הניהוליים הנדרשים ליישום השינוי המתבקש. חוויה של "אי תזוזה" מאפיינת את הארגון.
Too Busy to Plan
ארגון היודע היטב ובמהירות, מה צריך לשנות - אך נוטה לדלג היישר לשלב הביצוע. היעדר התכנון בא לידי ביטוי בעיקר בחוסר יעילות של תהליכי השינוי ולרוב עלול להוביל לשינוי שאינו בהכרח התוצאה הרצויה.
Too Busy to Execute
ארגון המעודד תהליכי חשיבה אסטרטגיים ובונה תרבות תומכת שינוי, אך אינו מצליח ליישם שינויים בשל מנהיגות בולמת ובשל מאבקי כוחות שמדכאים חדשנות ותעוזה.
Change Champion
זהו הארגון המאוזן ביותר. הוא יודע כיצד להתבונן ולנתח את הסביבה, מקדיש את המשאבים הנחוצים לתכנון השינוי הנדרש ומצליח לייצר סינרגיה בארגון כך שהביצוע יהיה מהיר, יעיל ומדויק. רמת הגיוס של עובדי הארגון ליישום השינוי תהיה הגבוהה ביותר.