תוכנית עסקית
תוכנית אסטרטגית טובה מתורגמת לתוכנית עסקית המבטיחה תמונה עסקית ארוכת טווח המהווה את "מפת הדרכים" ליישום, למעקב ולבקרת התהליך.
- מרכיבים הכלולים בתוכנית עסקית:
- פרופיל חברה.
- סקירה טכנולוגית - מאפיינים טכנולוגיים, שימושים ואפליקציות, יתרונות יחסיים ועוד.
- ניתוח יכולות קיימות וחסרות על גבי שרשרת הערך הענפית (לדוגמה):
- ניתוח התחרות - שחקנים מרכזיים, מיפוי מתחרים, זירות תחרותיות ועוד.
- ניתוח לקוחות - מאפייני לקוחות, צרכי לקוחות, סגמנטציית לקוחות.
- זיהוי ובחינת סוגי מוצרים - מאפיינים מרכזיים, מענה לצורך, סגמנטציית מוצרים.
- ניתוח שוק - הגדרת השוק, מודלים של פעילות, חסמי כניסה, התאמה לשוק, נישות אפשריות.
- זיהוי מגמות וניתוח פוטנציאל שוק - מגמות מרכזיות, גודל שוק, קצב צמיחת השוק.
- החזר ההשקעה (ROI).
- בניית מערך השיווק.
- בניית מערך המכירות.
- בניית המערך התפעולי.
- פירוט ההתפתחות הפיננסית.
- קשרים עסקיים ותרומתם לעסק.
- איכויות ניהוליות.
- השקעות נדרשות.
- מבנה ארגוני ואיוש.