אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה שיווקית הינה הכלי המרכזי בתרגום של האסטרטגיה העסקית לאופן שבו הארגון מתקשר עם הלקוחות והצרכנים שלו.
- אסטרטגיה שיווקית כוללת את המרכיבים הבאים:
- פיתוח מותג באמצעות סיפור מדויק ומיתוג (שפה עיצובית ומילולית).
- אפיון שירותים ומוצרים ייחודיים, מבדלים ובעלי ערך, הנגזרים מסיפור המותג וערכיו.
- אפיון מסע הלקוח, מחוויית המשתמש ועד לפיתוח הנכסים הדיגיטליים וחוויית ערוצי ההפצה.
- בניית מערכות יחסים מתמשכות באמצעות אסטרטגיה ופיתוח תוכן, מדיה וערוצי הפצה, מהלכים שיווקיים.
- תמיכה בהשגת יעדי מכירות, שימור לקוחות, הגדלת הכנסות מלקוחות קיימים וריווחיות לקוח.
הבנה - ניתוח הארגון וסביבתו העסקית והתחרותית
- מחקרי בנצ'מרק, סביבה תחרותית, רגולציה וטכנולוגיות חדשות.
- ניתוח שוק, מחקרי מותגים ומגמות צרכניות.
- מחקרי עומק (Laddering), ומחקרים פסיכוגרפיים וסגמנטציה.
- אקלים ארגוני, נכסים דיגיטליים, ממשקים, שביעות רצון לקוחות ושירות.
תכנון - פיתוח אסטרטגיה שיווקית מבודלת להשגת יתרון תחרותי
- מיפוי הצעות ערך חדשות ומנועי צמיחה, בחינת היתכנות עסקית וניהול תהליכי חדשנות בארגון.
- זיהוי שווקים / טריטוריות / חברות / קהלי מטרה / ערוצי הפצה לצמיחה.
- אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיות תומכות - מסעות לקוח, תהליכים, שירות, מש"א, מכירות.
- איתור הזדמנויות לרכישות ומיזוגים לצמיחה לא אורגנית.
יישום - ניהול תהליך השינוי והמנגנונים להטמעה
- מנגנוני ניהול - עיצוב מבנה ארגוני ופיתוח תהליכי עבודה ושיטות.
- פיתוח דשבורד הנהלה ותהליכי ניהול עמידה ביעדים וביצועים עסקיים.
- תקשורת - מיתוג, תוכן, קד"מ, יח"צ , קמפיינים, מדיה, הפצה, דיגיטל, שיתופי פעולה, כנסים.
- אפיון ופיתוח נכסים דיגיטליים (אפיליקציות מובייל, אתר) וכלים ניהוליים תומכים לבניית מערכות יחסים.
מדידה ותוצאות - גיבוש וניהול מדדים עסקיים תוצאתיים (KPI’s)
- PERFORMANCE - מדדי תוצאות כגון מכירות ורווחיות מלקוח.
- ENGAGEMENT - מעורבות בפעילות ומערכות יחסים.
- SENTIMENT - תחושות כלפי הארגון/המותג.
- SOCIAL IMPACT - השפעה על מחזיקי עניין.