Update 2020

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

מתארגנים מחדש ונערכים לניהול השינוי

גם אנחנו ב- TACK מתגעגעים לקשר בינאישי בלתי אמצעי ומקווים להיפגש ולהתחבק גם פיזית בקרוב.

האירוע הנוכחי הבהיר לכל ארגון ולכל מערכת, ששום היערכות ותכנון לא יכלו לחזות את עוצמת השינוי. היכולת להמשיך ולנהל שינויים ולהגיב בטווח קצר למציאות החדשה, היא שתייחד אירגונים שייצאו מחוזקים מהתקופה הזו.

אחרי המענה הספונטני, זה הזמן לתכנן ולנהל באופן שיטתי את השינוי בשלושה מיקודים:

1. התאמת האסטרטגיה העיסקית במודל של Fast and Dynamic Strategy.

2. ניהול כלל השינויים פנימה אל תוך הארגון והתאמת המבנה הארגוני והתהליכים לתמונת העתיד.

3. התאמת ההיערכות וההתנהלות הפיננסית למציאות החדשה.

Fast and Dynamic Strategy

לבנות במהירות אסטרטגיה מותאמת לזמנים משתנים

באמצעות אסטרטגיה דינמית, ניתן להגדיל את הגמישות התכנונית ולהקטין את העמימות המאפיינת את ההמתנה לתוצאות של תכנון ארוך טווח.

התהליך בנוי מארבעה שלבים, השניים הראשונים מגבירים אי וודאות והשניים הבאים מייצרים בהירות ויכולת קבלת החלטות.

SCANNING

מיפוי מהיר באמצעות מתודולוגיית אבחון דינמי, המאפשרת לזקק את כלל המידע הארגוני הקיים והשלמת חוסרים לכדי תמונה בהירה ומוסכמת של אתגרי המציאות.

STORMING

הצעת חלופות, באמצעות מתודולוגיית תרחישים, וגיבוש הסכמה על התסריטים הרלוונטיים והמענה להם, תוך הסכמה גם על המדדים המאפשרים החלטה.

SIMULATING

בתהליך אסטרטגי קלאסי נמתין לתהליכי היישום הגדולים, בתהליך האסטרטגיה המהירה נתחיל לבחון יישומים באמצעות פיילוטים מיידיים לקהלי יעד מוגדרים. פיילוט מוצלח יועבר להרחבה, פיילוט פחות מוצלח יועבר לתהליכי תחקיר.

SUBMITING

העברת הפיילוטים המוצלחים ליישום ארגוני מורחב ובקרה מדוייקת על היישום, לאור התוצאות המצופות.

"במבט אחד" - לתמיכה בתהליך, תוקם מערכת One View המאפשרת את בניית היישום והבקרה במקביל לתהליך התכנון.

תרשים - שלבים באסטרטגיה דינמית - scanning, Storming, Simulating, Submiting

הרחבה על אסטרטגיה דינמית ומהירההרחבה על מערכת One View

סרטון על תכנון ויישום במבט אחד


אפשר להמשיך לדבר על כך עם איתן אור


מפת השינויים - ההיבט הארגוני

הניתוח שלנו את מפת השינויים הצפויים בזירה העסקית והארגונית בעקבות משבר הקורונה, מציג את המחוללים הבאים:

מבט השינויים בהיבט הארגוני - חיים מרחוק, ביזור, פרקטיקות חדשות מתוך עולם העבודה העתידי, מורכבות וערכים סותרים, איזון בין ביזור לשליטה, איזון בין חוויה אנושית לטכנולוגית, איזון בין מסורת לחדשנות, חיזוק תחושת הערך והמשמעות

התובנות שלנו, או - מה נדרש מארגונים היום:

  • איזון בין ביזור לריכוזיות - ולכן, יש לבנות מודל הפעלה חדש, הנשען על מבנה ארגוני דינמי ועל תהליכי עבודה מבוססי אג'ייל.
  • איזון בין חוויה אנושית לטכנולוגית - ולכן, נדרשים כישורים בין אישיים ודיגיטליים לכולם, תוך פיתוח מודלים גמישים יותר של העסקה.
  • איזון בין מסורת לחדשנות - ולכן, לצד פיתוח מודלים עסקיים חדשים, יידרשו תהליכים של חדשנות המבוססים על ערכים ועל תרבות המעודדת חדשנות.
  • חיזוק תחושת הערך והמשמעות - ולכן, ארגונים צריכים לפתח People Strategy שתתבסס על ערכים, על מחוברות ועל אכפתיות לכלל מחזיקי העניין.

אפשר להמשיך לדבר על כך עם לירון גרייף


תכנון פיננסי ותזרים בתנאי פתיחה שונים

בתחילת חודש מרץ, מעט לאחר אישורי תכניות העבודה והתקציבים לשנת 2020, חברות נאלצו לנקוט בצעדים חריגים ומהירים בעקבות מגפת הקורונה - הוצאת אנשים לחל"ת, פיטורים, חיסכון בהוצאות, עצירת תשלומים, ניהול משאבים אחרת ומרחוק ובעיקר תגובות כמעט ספונטנית למצב החדש.

מצד שני, חברות "חיוניות" מצאו עצמן בשיא של ביקושים, תוך שהן נאלצות להיענות לצרכי הלקוחות בכלים חדשים ובמציאות ארגונית חדשה.

התוכניות, שלא מזמן הושלמו, נותרו מיותמות וההשוואה בינן לבין המצב בפועל מחזקות את חווית התסכול בהנהלה, בדירקטוריון ובקרב מחזיקי עניין נוספים.

ארגונים שונים הגיעו למשבר בתנאי פתיחה שונים:

החוזקות והחולשות של הארגון - מינוף וחוסן פיננסי, גמישות בהוצאות לזמן קצר ובינוני, יכולת הארגון להסתגל לשינויים, איכות הניהול ומשאבי האנוש, שוני בהתנהגות העובדים והיחס לארגון בשעת משבר, ניסיון ויכולת הסתגלות לתנאי עבודה חדשים ועוד.

ההשפעות החיצוניות, הסיכונים וההזדמנויות של הארגון כתוצאה מהמשבר - השינוי בביקוש למוצרים והיכולת לספקם, התנהגות לקוחות / צרכנים, שינויים במחירי התשומות וזמינותם, תקנות רגולטוריות חדשות, תמיכות ממשלתיות ועוד.

בנוסף, אחד האתגרים המרכזיים בזמנים אלו הוא ניהול תזרים המזומנים של החברה. גם כאן, נדרש תכנון מחודש של התזרים תוך הבנת התקבולים העתידיים וההוצאות הצפויות ובמידת הצורך, לפעול להשגת מקורות מימון נוספים.

כדי להשיג מימון ממשקיעים או בנקים חשוב להמחיש את יכולת הארגון להתמודד עם האירוע ולהראות את הפוטנציאל העסקי בטווח זמן קצר ובינוני.

הכנסות

הוצאות

תזרים מזומנים

השפעות חיצוניות

שינוי בביקוש למוצר

גישה ללקוחות

הגבלת זמינות עובדים

שינוי בחוקי העבודה

תמיכה ממשלתית

תשלום מלקוחות

חוזקות / חולשות

יכולת אספקה

תפקוד ערוצי המכירה

גמישות בהוצאות

יעילות עובדים

זמינות הון

איכות ותמיכת משקיעים

זה הזמן להרים את הראש ולתכנן את הצעדים המתבקשים למחצית השנייה של 2020 תוך הסתכלות מפוכחת על מצב הארגון ועל היכולת להתייעל ולהתמודד עם ההשפעות העתידיות של האירוע.


אפשר להמשיך לדבר על כך עם אביב שוהם


גם אנחנו נערכנו מעט שונה בתקופה זו, ואנחנו רוצים לברך את אביב שוהם ואפרת יעבץ שהצטרפו לצוות שלנו. שניהם ניהלו כסמנכ"לים בכירים שנים רבות והמומחיות שהם מוסיפים לצוות TACK מוכיחה את החיבור הנכון בין מומחים לניהול ומומחים להובלת תהליכים אסטרטגיים.

אפריל 2020