מבטים חדשים על חדשנות

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

אחת לתקופה, אנחנו בוחרים לשתף אתכם, במה שלדעתינו רלוונטי בזמן הזה לכם ולארגון שלכם, והפעם חדשנות - ידע מצטבר וכלים יישומיים.

מחשבות על חדשנות

נכון, זה ממש לא חדש. ועדיין, כ-ו-ל-ם מדברים על חדשנות.

כל כך הרבה ארגונים עסוקים בחדשנות. הם רוצים DNA של חדשנות, חדשנות כערך, תהליכי חדשנות, הצעות ערך חדשניות, מודלים עסקיים חדשניים... הבנתם את הנקודה.

חדשנות היא הסיפור של השנים האחרונות, בעסקים ובכלל.

ב- TACK אנחנו אוהבים להסתכל על חדשנות משתי נקודות מבט משלימות: Magic & Logic.

בתהליך הפיצוח שלנו אנחנו משלבים היבטים אנליטיים, עסקיים (ה- Logic) המנתחים ומגבשים את ההיגיון העסקי בפתרון המוצע, לצד חשיבה ממוקדת לקוח, המחפשת כל הזמן מה 'ידליק' את לקוחות הארגון, מה ייצר להם ערך חדש ומה יגדיר להם צרכים לא מוכרים והזדמנויות לא ממומשות (וזה ה- Magic).

עוד כמה נקודות למחשבה בנושא, מתוך מאמרים שאהבנו לקרוא החודש:

להמציא מחדש את השוק

"Nondisruptive creation is an alternative path to growth"

המילים חדשנות (innovation) ושיבוש (disruption) נאמרות יחד הרבה פעמים, עד שאנשים התרגלו לחשוב עליהן כעל מילים נרדפות. אבל חדשנות לא חייבת להיות משבשת.

קים ומייבורן מ-INSEAD , ('אסטרטגיית אוקיאנוס כחול'), חוזרים ומזכירים שיש דרך אחרת. במקום לרכז את כל המשאבים בחשיבה על שיבוש השוק שלך (ולעיתים של החברה שלך), חדשנות יכולה להיות מנותבת ליצירה והמצאה של שווקים חדשים לגמרי. לטענתם, זה גם המצב העדיף מבחינה עסקית.

nondisruptive creation היא חדשנות שמייצרת ביקושים חדשים והדרך הנכונה לארגונים מבוססים לצמוח היא באיזון הנכון בינה לבין חדשנות משבשת. ויש להם גם דוגמאות מעניינות על ויאגרה, ספינות תענוגות, היכרויות דיגיטליות ועוד כדי להצדיק את הטענה. למאמר

W. Chan Kim and Renee Mauborgne (2019). Nondisruptive Creation: Rethinking Innovation and Growth, MIT Sloan Management Review

להיכשל, להיכשל, להצליח

"If you can pass the elevator test, your idea is probably derivative of what’s been done before"

אד קטמול מייסד Pixar טוען שכדאי להיכשל ב'מבחן המעלית' אם אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם חדשנות אמיתית.

בראיון שנערך איתו במאי 2019, הציג את האני מאמין שלו לניהול חדשנות בארגונים גדולים: לא לפחד להגיד 'אני לא יודע' (זה מעורר ומקדם שיח על הבעיות שבדרך), לעודד קונפליקט (כל עוד זה ענייני ולא אישי) ולייצר סביבה בטוחה, המעודדת ניסוי וטעיה ולא מענישה על כישלונות. מבחינתו, אם שליש ממאמצי החדשנות בארגון הניבו תוצאות, מצבכם טוב. למאמר

Why Pixar founder Ed Catmull wants you to 'fail the elevator test', Beth Stackpole, 8/5/19, MIT Sloan School of Management

גארי פיסאנו מהרווארד משלים את נקודת המבט הזו, במאמר ב-HBR ובו הוא טוען שחדשנות צריכה דווקא להיות מנוהלת וממושמעת. הוא לא מתייחס ישירות לקטמול אבל בהחלט מתכתב עם האג'נדה שלו:

כן, צריכה להיות סובלנות לטעויות, אבל אסור שתהיה סובלנות לחוסר יכולת (incompetence);

כן, צריך לאפשר מרחב להתנסות, אבל היא צריכה להיות ממוסגרת ומנוהלת היטב;

כן, חשוב ליצור סביבה המעודדת שיח פתוח, אבל הוא חייב להיות כן לחלוטין (brutally candid);

כן, שיתוף הפעולה הוא הכרחי, אבל חייבת להיות אחריות אישית;

וכן, ארגון שטוח מקדם יצירתיות וחדשנות, אבל רק אם הוא מובל על ידי מנהיגות חזקה ומשמעותית. למאמר

The Hard Truth About Innovative Cultures, Gary P. Pisano, HBR, January–February 2019

נשמח לשמוע על אתגרי החדשנות בארגון שלכם.

בינתיים, מוזמנים להיכנס לאתר TACK ולקרוא עוד על המתודולוגיה שלנו להובלת תהליכי חדשנות

יוני 2019