תשומת הלב של המנהלים

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

מדד TACK אסטרטגיות צמיחה לתשומת הלב של המנהלים בישראל - פברואר 2009

המנהלים בישראל "יורים (כמעט) בכל הכיוונים"

מצד אחד יוזמות שיווקיות והעמקת הקשר עם לקוחות קיימים, זוכים למירב תשומת הלב הניהולית.

ומצד שני חוסר מיקוד, תזזיתיות ולאנשים נדאג אח"כ. ארגונים משקיעים משאבים רבים באיתור האסטרטגיה מנהלים בישראל מעידים שתשומת הלב הניהולית שלהם מתפזרת בכמה חזיתות ומאופיינת בתזזיתיות. מנהלים מעידים שלכל פעולה ניהולית אפשרית הם מקדישים זמן.

את הזמן המועט ביותר, באופן יחסי, מקדישים המנהלים לפעילויות מנהיגותיות הקשורות ברתימת אנשיהם, יצירת מוטיבציה, פיתוח המשאב האנושי ותקשורת פנים-ארגונית. במקביל, לא מצמצמים את הפרוטפוליו ופועלים פחות לחיזוק המותג.

מיקוד תשומת הלב הניהולית
צמיחה - 45%; תשתיות 25%; התייעלות - 30%

צמיחה

  • העמקה ושיפור קשר עם לקוחות קיימים
  • יוזמות שיווקיות
  • יוזמות עסקיות
  • פיתוח מוצרים חדשים
  • התנעת תהליכי חשיבה אסטרטגיים

בניית תשתיות

  • שיפור עבודת הממשקים
  • העמקת המחקר
  • שיפור תשתיות טכנולוגיות

התייעלות

  • תהליכי צמצום עלויות ופעילויות ייעול
  • העצמת תהליכי בקרה

מדד תשומת הלב של המנהלים בישראל מנהיגות ואנשים – שקט יורים

שיפור תהליכי תקשורת פנים; שיחות מוטיבציה, פיתוח צוות ופיתוח מנהלים; הטמעת חזון וערכים; הם התחומים שזוכים לתשומת הלב הנמוכה ביותר באופן יחסי.

51% מהמנהלים עוסקים בפיטורי עובדים; 43% מהמנהלים עוסקים בקיצוץ שכר.

487 מנהלים נענו לסקר שהתקיים בשבוע הראשון של חודש פברואר 2009.

תשומת הלב הניהולית על-פי סקטורים

  • בסקטור הפיננסי משקיעים את הזמן הרב ביותר בפיתוח מוצרים חדשים ובהקמת יחידות ארגוניות חדשות
  • בתעשיית ההיי-טק משקיעים את מירב הזמן בקיצוצי שכר ו/או פיטורי עובדים (40% מהמנהלים)
  • בחברות התקשורת מקדישים זמן לגיוס עובדים חדשים
  • בתקשורת ובפיננסים מקדישים זמן רב לתעדוף לקוחות ובמיקוד בסגמנטים אסטרטגיים
  • בסקטור הציבורי נרשם עיסוק רב יותר בתהליכי בקרה והצבת יעדים

תשומת הלב הניהולית על-פי גודל הארגון

  • ארגונים גדולים (מעל 2000 עובדים) מקדישים הרבה זמן לגיוס עובדים חדשים
  • בארגונים קטנים כמעט ולא מקדישים זמן לגיוס עובדים או ליוזמות עסקיות

תשומת הלב הניהולית על-פי דרגים

  • סמנכ"לים בארגונים מקדישים פחות זמן בהנעת תהליכי חשיבה אסטרטגיים ויותר זמן בשיחות מוטיבציה עם עובדים, ובייעול תהליכים

מפת העשייה הניהולית

מפת העשייה הניהולית
מפת תשומת הלב הניהולית - מיקוד בטווח בינוני ארוך, בשוק, במשימות וביוזמה.י.

מדד הלחץ תמונת החודש

תמונת החודש
תמונת החודש

מדד הלחץ המילים של החודש

ברומטר מצב הרוח האירגוני

5% מהמנהלים בישראל מעידים שבסביבת העבודה שלהם שורה תחושת דיכאון, חוסר אונים וחוסר שליטה. ככל שהארגון קטן יותר תחושת הלחץ עולה

נתק? – ככל שהמנהל בכיר יותר יש יותר דיווח על רמת התמודדות גבוהה יותר.

דרגי הביניים הם המודאגים ביותר.

יותר מנהלים מסקטור השירותים העידו על תחושה של התמודדות, בעוד שיותר מנהלים מהתעשייה וההיי-טק העידו על תחושת דאגה. עם זאת נרשמה דאגה בכל הסקטורים, כולל הסקטור הציבורי / ממשלתי.

המלצות למיקוד ניהולי - TO DO LIST:

שווקים / אסטרטגיה

  • הדגשה של הקשר בין מהלכים אסטרטגיים לבין חזון החברה
  • יישור קו (alignment) - רתימת שדרת הניהול בארגון ליישום החלטות אסטרטגיות

לקוחות

  • מיקוד בנקודות המכירה
  • השקת מבצעים לסגמנטים של לקוחות אסטרטגיים
  • המשך עבודה על נאמנות לקוחות קיימים

תהליכים

  • איתור "איי חסכון" בארגון ובשוק, שיאפשרו השפעה מיידית על מבנה העלויות

אנשים

  • השקעה במהלכים התומכים בניהול שינוי, כגון רתימת סוכני שינוי
  • יותר תקשורת ארגונית ושיחות מוטיבציה

פברואר 2009

נושאים קשורים: ניהול השינוי | שינוי ארגוני | ניהול שינוי ארגוני, אסטרטגיה עסקית