מבט על העשור שחלף
בדצמבר 2009, רגע לפני תחילתו של עשור חדש, ניהלנו, ב- TACK תהליך חיזוי טרנדים לקראת העשור שהתחיל. מתוך אותו תהליך, ועל בסיס תחומי המומחיות העסקיים, הארגוניים והחברתיים שלנו, מיפינו את המגמות המרכזיות שיככבו בעשור שאוטוטו מסתיים.
במבט לאחור, אנחנו מאד גאים בתחזית שלנו, וגם מודים בכמה פספוסים קטנים.
אנחנו מזמינים אתכם לדבר אתנו על המגמות שחזינו בעשור החולף, ויותר מכך על מגמות שישפיעו על השנים הקרובות.
בחודש הבא נפרסם את התחזית שלנו לעשור המתקרב 2020-2029, והאם אפשר בכלל לחזות היום עשור קדימה?
לא מבטיחים לקלוע במאה אחוז, אבל מתחייבים לנסות ולהמשיך לפצח, גם בעשור הבא, לטובת הצמיחה העסקית שלכם.
שיהיה עשור שמח
צוות TACK
אז מה חזינו ומה קרה בעשור המסתיים:
Smarter than the smartphone
לקראת סוף 2009, האייפון, חלוץ הסמארטפונים, חגג שנתיים להשקתו. לכולם היה ברור שהנבואות הדיגיטליות שבוששו להתקיים בעשור הראשון של המילניום, יתממשו בעשור השני, בזכות הנגישות של מחשב כף יד עוצמתי המצוי בידנו בכל רגע נתון. הערכנו כי העשור הנוכחי ימנף את היכולות הדיגיטליות וייקח ארגונים למחוזות חדשים.
ואכן, זה היה עשור של טרנספורמציות דיגיטליות, מודלים עסקיים חדשים" סמנכ"לי חדשנות, מהפכת תעשיה 4.0, ושל שינוי מבנים ותהליכים ארגוניים כך שיתמכו בחדשנות דיגיטלית.
Datalogic the science of knowing
בעשור הקודם היינו כבר עמוק בתוך מהפיכת המידע. הערכנו כי העשור הנוכחי יתאפיין באבולוציה של ניהול הידע. שארגונים ירתמו מומחיות וטכנולוגיות לטובת אינטגרציית מידע מותאמת לרגע קבלת החלטה. אנחנו קראנו לזה Datalogic.
ואכן, בקיץ 2011, המושג Big Data הפך למרכזי בשיח, אנחנו עדיין אוהבים את המושג Datalogic, ומאז נוספו לעולם ניהול הידע גם - AI, BI ו- Machine Learning.
Culture Eats Strategy for Breakfast
עבודת השטח שלנו, מציפה שוב ושוב את חשיבותה של התרבות הארגונית להצלחת הארגון ואנחנו צפינו כי השיח התרבותי יתפוס מקום משמעותי יותר בשדה האסטרטגי. במחקר בינלאומי שבוצע ב- 2018 בקרב 1,268 מנהלים בכירים מכל העולם, 75% הסכימו כי כיום, תרבות ארגונית חשובה לפחות כמו אסטרטגיה להצלחתו של הארגון. זהו המדד אשר זכה בדירוג השני בחשיבותו על ידי אותם מנהלים. הראשון, אגב, דיבר על כך שהיום מנהלים חייבים לתת אמון באנשיהם ולנהלם ממקום של העצמה ולא של שליטה.
Leadership bla bla bla
בסוף העשור הקודם, הערכנו כי המנהיגות בתצורתה המוכרת תשתנה וכי מנהיגים מסורתיים יתחלפו באנשים בעלי השפעה נקודתית תלוית הקשר של זמן ומקום. הדוגמה הבולטת לכך היא בחירתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב. טראמפ בסגנונו הייחודי מסמל תופעה חדשה שזכתה לכינוי Disruptive Leadership – סגנון השובר תבניות חשיבה ועבודה מסורתיות, פועל בצורה מהירה ותזזיתית ולעתים מערער על ערכים מנהיגותיים מקובלים.
Everything, Everywhere, Everybody
בסוף 2009 הערכנו כי גבולות השווקים ילכו ויטשטשו ועמם גם היכולת לענות על שאלות כמו מיהו מוביל השוק או מיהם המתחרים העיקריים. העשור הנוכחי התאפיין בשינוי ההגדרות העסקיות המקובלות. כשחברות טכנולוגיות קטנות הופכות להיות האיום התחרותי המרכזי של בנקים גדולים בעולם, כשחברת מסחר קמעונאית בשם אמזון הופכת להיות שחקן באספקת שירותי בריאות, כשבתי מלון בעלי מסורת מפוארת מפסידים לקוחות לאנשים פרטיים בעקבות שימוש בפלטפורמות דיגיטליות כמו Airbnb – אין ספק שאנחנו חיים בעולם חדש.
Let's Talk Business Spirit
אנשים מחפשים משמעות ולכן, כך הערכנו, ארגונים ינסו לשלב יותר ויותר בין הצלחות עסקיות לבין השפעה חברתית וסביבתית מיטיבה. אין ספק כי עם כניסתו של דור ה-Y למרכז העשייה העסקית, הן כבעלי תפקידים בארגונים והן כלקוחות, מגמה זו הלכה והתחזקה.
?Are You Free
מזה שנים, שהחלום על עבודה קבועה ויציבה כשכיר התחלף ברצון למימוש עצמי ולחופש תעסוקתי רב ככל הניתן. הערכנו כי העשור החולף יהיה העשור של הפרילנסרים. ואכן, ניהול עצמי השתרש כערך מרכזי בעשור החולף ויחד אתו נוצרו ברשתות החברתיות ובפלטפורמות ייעודיות כגון: Fiverr, מודלים חדשים של שיתופי פעולה בין פרילנסרים.
COM O DT is the new brand
בעשור הקודם הערכנו כי החל מ- 2010 והלאה, ה- Commodity יהפוך למותג החדש. כלומר, שיותר ויותר מודלים עסקיים יתבססו על מכירה של הרבה להרבה במעט. בסופו של העשור, אנו רואים מגמה מקבילה בשני קצוות הרצף. מצד אחד אנו פוגשים את עוצמתם של המותגים ואת ההעדפה לרכוש מותגים בתחומי קמעונאות רבים. מצד שני, תופעת ה- Non brands, הולכת ומתחזקת, כפי שניתן לראות בהתרחבות ה- Private Labels, בחנויות יד שניה ובאתרי מסחר אלקטרוניים כדוגמת Alibaba.
First, Ladies First
שכיח למצוא היום נשים בקדמת העשייה העסקית והציבורית, הערכנו כי מגמה זו תתחזק משמעותית, דבר שיביא לגידול במספר הנשים בתפקידי ניהול ויזמות. בעשור החולף אמנם התחזקה האג'נדה הפמיניסטית באמצעות תנועות נשים כגון: #MeToo, אולם, בניגוד לציפיות, לא חווינו ניפוץ מאסיבי של תקרות זכוכית חדשות ואנחנו מקווים שהעשור הבא יממש את הבטחת השוויון ביתר שאת.
כאמור, בחודש הבא נפרסם את התחזית שלנו לעשור המתקרב, לא מבטיחים לקלוע במאה אחוז, אבל מתחייבים לנסות ולהמשיך לפצח, גם בעשור הבא.
צוות TACK
בדצמבר 2009, רגע לפני תחילתו של עשור חדש, ניהלנו ב- TACK תהליך חיזוי טרנדים לקראת העשור שהתחיל. מתוך אותו תהליך, ועל בסיס תחומי המומחיות העסקיים, הארגוניים והחברתיים שלנו, מיפינו את המגמות המרכזיות שיככבו בעשור שאוטוטו מסתיים.
במבט לאחור, אנחנו מאד גאים בתחזית שלנו, וגם מודים בכמה פספוסים קטנים.
אנחנו מזמינים אתכם לדבר אתנו על המגמות שחזינו בעשור החולף, ויותר מכך על מגמות שישפיעו על השנים הקרובות.
בחודש הבא נפרסם את התחזית שלנו לעשור המתקרב 2020-2029, והאם אפשר בכלל לחזות היום עשור קדימה?
לא מבטיחים לקלוע במאה אחוז, אבל מתחייבים לנסות ולהמשיך לפצח, גם בעשור הבא, לטובת הצמיחה העסקית שלכם.
שיהיה עשור שמח
צוות TACK
אז מה חזינו ומה קרה בעשור המסתיים:
Smarter than the smartphone
לקראת סוף 2009, האייפון, חלוץ הסמארטפונים, חגג שנתיים להשקתו. לכולם היה ברור שהנבואות הדיגיטליות שבוששו להתקיים בעשור הראשון של המילניום, יתממשו בעשור השני, בזכות הנגישות של מחשב כף יד עוצמתי המצוי בידנו בכל רגע נתון. הערכנו כי העשור הנוכחי ימנף את היכולות הדיגיטליות וייקח ארגונים למחוזות חדשים.
ואכן, זה היה עשור של טרנספורמציות דיגיטליות, מודלים עסקיים חדשים סמנכ"לי חדשנות, מהפכת תעשיה 4.0, ושל שינוי מבנים ותהליכים ארגוניים כך שיתמכו בחדשנות דיגיטלית.
Datalogic the science of knowing
בעשור הקודם היינו כבר עמוק בתוך מהפיכת המידע. הערכנו כי העשור הנוכחי יתאפיין באבולוציה של ניהול הידע, שארגונים ירתמו מומחיות וטכנולוגיות לטובת אינטגרציית מידע מותאמת לרגע קבלת החלטה. אנחנו קראנו לזה Datalogic.
ואכן, בקיץ 2011, המושג Big Data הפך למרכזי בשיח, אנחנו עדיין אוהבים את המושג Datalogic, ומאז נוספו לעולם ניהול הידע גם - AI, BI ו- Machine Learning.
Culture Eats Strategy for Breakfast
עבודת השטח שלנו, מציפה שוב ושוב את חשיבותה של התרבות הארגונית להצלחת הארגון ואנחנו צפינו כי השיח התרבותי יתפוס מקום משמעותי יותר בשדה האסטרטגי. במחקר בינלאומי שבוצע ב- 2018 בקרב 1,268 מנהלים בכירים מכל העולם, 75% הסכימו כי כיום, תרבות ארגונית חשובה לפחות כמו אסטרטגיה להצלחתו של הארגון. זהו המדד אשר זכה בדירוג השני בחשיבותו על ידי אותם מנהלים. הראשון, אגב, דיבר על כך שהיום מנהלים חייבים לתת אמון באנשיהם ולנהלם ממקום של העצמה ולא של שליטה.
Leadership bla bla bla
בסוף העשור הקודם, הערכנו כי המנהיגות בתצורתה המוכרת תשתנה וכי מנהיגים מסורתיים יתחלפו באנשים בעלי השפעה נקודתית תלוית הקשר של זמן ומקום. הדוגמה הבולטת לכך היא בחירתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב. טראמפ בסגנונו הייחודי מסמל תופעה חדשה שזכתה לכינוי Disruptive Leadership – סגנון השובר תבניות חשיבה ועבודה מסורתיות, פועל בצורה מהירה ותזזיתית ולעתים מערער על ערכים מנהיגותיים מקובלים.
Everything, Everywhere, Everybody
בסוף 2009 הערכנו כי גבולות השווקים ילכו ויטשטשו ועמם גם היכולת לענות על שאלות כמו מיהו מוביל השוק או מיהם המתחרים העיקריים. העשור הנוכחי התאפיין בשינוי ההגדרות העסקיות המקובלות. כשחברות טכנולוגיות קטנות הופכות להיות האיום התחרותי המרכזי של בנקים גדולים בעולם, כשחברת מסחר קמעונאית בשם אמזון הופכת להיות שחקן באספקת שירותי בריאות, כשבתי מלון בעלי מסורת מפוארת מפסידים לקוחות לאנשים פרטיים בעקבות שימוש בפלטפורמות דיגיטליות כמו Airbnb – אין ספק שאנחנו חיים בעולם חדש.
Let's Talk Business Spirit
אנשים מחפשים משמעות ולכן, כך הערכנו, ארגונים ינסו לשלב יותר ויותר בין הצלחות עסקיות לבין השפעה חברתית וסביבתית מיטיבה. אין ספק כי עם כניסתו של דור ה-Y למרכז העשייה העסקית, הן כבעלי תפקידים בארגונים והן כלקוחות, מגמה זו הלכה והתחזקה.
?Are You Free
מזה שנים, שהחלום על עבודה קבועה ויציבה כשכיר התחלף ברצון למימוש עצמי ולחופש תעסוקתי רב ככל הניתן. הערכנו כי העשור החולף יהיה העשור של הפרילנסרים. ואכן, ניהול עצמי השתרש כערך מרכזי בעשור החולף ויחד אתו נוצרו ברשתות החברתיות ובפלטפורמות ייעודיות כגון: Fiverr, מודלים חדשים של שיתופי פעולה בין פרילנסרים.
COM O DT is the new brand
בעשור הקודם הערכנו כי החל מ- 2010 והלאה, ה- Commodity יהפוך למותג החדש. כלומר, שיותר ויותר מודלים עסקיים יתבססו על מכירה של הרבה להרבה במעט. בסופו של העשור, אנו רואים מגמה מקבילה בשני קצוות הרצף. מצד אחד אנו פוגשים את עוצמתם של המותגים ואת ההעדפה לרכוש מותגים בתחומי קמעונאות רבים. מצד שני, תופעת ה- Non brands, הולכת ומתחזקת, כפי שניתן לראות בהתרחבות ה- Private Labels, בחנויות יד שניה ובאתרי מסחר אלקטרוניים כדוגמת Alibaba.
First, Ladies First
שכיח למצוא היום נשים בקדמת העשייה העסקית והציבורית, הערכנו כי מגמה זו תתחזק משמעותית, דבר שיביא לגידול במספר הנשים בתפקידי ניהול ויזמות. בעשור החולף אמנם התחזקה האג'נדה הפמיניסטית באמצעות תנועות נשים כגון: #MeToo, אולם, בניגוד לציפיות, לא חווינו ניפוץ מאסיבי של תקרות זכוכית חדשות ואנחנו מקווים שהעשור הבא יממש את הבטחת השוויון ביתר שאת.
כאמור, בחודש הבא נפרסם את התחזית שלנו לעשור המתקרב, לא מבטיחים לקלוע במאה אחוז, אבל מתחייבים לנסות ולהמשיך לפצח, גם בעשור הבא.
צוות TACK
נובמבר 2019