טעויות נפוצות של מערכות שירות

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

הטעות האסטרטגית:

  • אי-התאמה של סגנון השירות לתרבות הישראלית.
  • בניית מענה שרותי על-פי ניתוח התנהגות הלקוחות לאחור, מבלי להבין את ציפיותיו המעשיות וכוונותיו של הלקוח.
  • התאמת ערוצי "מגע השירות" - אנושי/אוטומטי/אינטרנט לצרכים הרלוונטיים של לקוחות שונים.

טעות התהליכים:

  • בניית בקרות צמודות מדי על נותני השירות ובמדדים מדידים, שלא בהכרח רלוונטיים או מהווים תנאי סף במקרה הטוב.
  • אין הבנה מתי וכיצד לצעוד את האקסטרה מייל הנדרש מנותן שירות.

טעות הממשקים בין מערכות מקבילות באירגון:

  • בניית הפרדות חדות ובלתי ניתנות, כמעט, לגישור. (לדוגמה: מערכות החיוב, המכירות והשירות)
  • בניית מערכות שירות נפרדות, הבוחנות מס' חשבון, מס' מנוי ולאו דווקא שם הלקוח.

טעות המיומנות של מערכי השירות:

  • המנהיגות הניהולית הזמנית והבלתי-מקצועית של מערך השירות באירגון, הממוצבת בתחתית "שרשרת המזון" האירגונית.
  • זרימת המידע והתקשורת בתוך מערך השירות עצמו בין מנהלים לעובדים.
  • מיומנות אמפטית של נותני השירות, שהיא מהלך טבעי ולא תולדה של תסריטי שיחה.