החברות האהובות והמוערכות

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

MAGIC&LOGIC מדד TACK לחוסן התדמיתי של חברות מובילות בישראל

החברות שעושות את זה נכון להיום (והחברות שלא...)

במהלך פברואר 2017 הובילה יחידת המחקר ב- TACK אסטרטגיות צמיחה מחקר ראשון מסוגו לאיתור החברות האהובות והמוערכות בישראל.

בסקר הוצגו שאלות נעזרות ובלתי נעזרות למדגם מייצג של הציבור הישראלי הבוגר דובר העברית.

המרואיינים התבקשו לציין ולדרג כל חברה בפני עצמה:

MAGIC

  • עד כמה החברה אהובה?
  • עד כמה אכפת לחברה מלקוחותיה?

LOGIC

  • עד כמה אתה מעריך את החברה?
  • עד כמה משתלם להיות לקוח של החברה?

הגדרנו חברות שעושות Magic ביחסיהן עם לקוחותיהן כחברות שצויינו גבוה בשאלות הפונות ללב הצרכן, והגדרנו חברות שפועלות בחכמה עסקית כ- Logic מול לקוחותיהן. חברות אלה פונות לשכל של הצרכן ולקוחותיהן מרגישים שמשתלם לרכוש ממוצריהן.

מטריצת MAGIC_LOGIC של החברות המובילות בישראל

רמי לוי, סופר-פארם ותנובה שלוש החברות שדורגו גבוה בשני הפרמטרים

רמי לוי דורג גבוה במיוחד בכל הפרמטרים (!) והוא המנצח הגדול של מדידת החוסן התדמיתי הראשון של TACK, כמובן שבפרמטר "משתלם להיות לקוח ברמי לוי" הוא זכה ל 38%. גם במדידה הבלתי נעזרת זכו החברות האלה להערכה גבוהה אם כי בהרבה פחות וכאן התחלק המענה בין כ-120 חברות שונות.

גם סופר-פארם שומרת על מעמד מכובד של חברה המציעה חויית קניה חיובית ומוערכת ומבין כל שאר החברות בולטת תנובה כחברה הותיקה ביותר שמשמרת מובילות ונתפשת גם היא כחברה אהובה ומוערכת שמקיימת קשר טוב עם הצרכנים.

קוקה קולה ושטראוס צויינו גבוה גם הן – כך שתעשיית המזון הישראלית זוכה לסנטימנט ולחיבוק ציבורי גבוה יותר משאר הענפים. מכבי ושירותי בריאות כללית זוכות ליחס מוערך כשמכבי מצליחה להוביל מעט ברגש החיובי כלפיה. מבין חברות התקשורת בולטת yes , ומבין הבנקים בולט בנק הפועלים לפני מזרחי והרבה לפני לאומי. מבין כרטיסי האשראי דורג לאומי קארד גבוה יותר מכאל וישראכרט משתרכת מאחור.

פוקס דורגה גבוה יותר מקסטרו בעולם האופנה. בין בתי הקפה רולדין דורגה כרשת המובילה ולאחריה דורגו ארומה וקפה קפה, לנדוור דורגה אחרונה בתחום. חברות הביטוח דורגו נמוך בכל הפרמטרים וכך גם פלאפון, פרטנר, סלקום, בנק דיסקונט, טמפו וחוגלה קימברלי.

סוד עוצמת המותג של רמי לוי טמון בעינינו בכך שבנה תדמית של אנדר-דוג ואנושי, שנלחם בגדולים, שיוצר אותנטיות וצמח בתקופה שבה השתנה הצרכן הישראלי ובחר להיות מחושב יותר.

רשימת התוצאות המלאה

דוחות נוספים: פברואר 2019, אפריל 2018

פברואר 2017